måndag 26 mars 2012

Måndag 26 mars. Ledig dag men telefonen ringer o mailen plingar.

Efter att ha varit igång utan en hel dags ledighet på drygt 14 dagar passade jag idag på att ta ledigt det vill säga inte vara på kontoret utan tillbringa dagen med att vårrustning och allmänt båtpyssel.
Vackert väder hela dagen så jag passade på att slöa en del i solen samtidigt som jag lyssnade på alla glada människor som hört av sig om det för hyresrätten positiva resultatet av folkomröstningen på Ekerö.

Mailen handlar som vanligt en hel del om hyror och hyresförhandlingar. Jag slussar frågorna vidare till berörda förhandlare som får kontakta medlemmarna som hör av sig. Många är oroliga över att hyresförhandlingarna drar ut på tiden i det privata beståndet och jag förstår dem risken för retroaktiva hyreshöjningar finns alltid när det drar ut på tiden.

Inga kommentarer: